Πρόπτωση μήτρας

Η πρόπτωση μήτρας είναι η μετατόπιση της μήτρας από τη φυσιολογική της θέση και η κάθοδος της εντός του κόλπου ή και έξω από την είσοδό του. Οι αιτίες είναι η κύηση, ο τοκετός, η κληρονομικότητα, ο χρόνιος βήχας, η χρόνια δυσκοιλιότητα και οι βαριές χειρωνακτικές εργασίες.

Η πρόπτωση μήτρας όταν είναι μικρή δεν προκαλεί κανένα σύμπτωμα. Ως μικρή πρόπτωση μήτρας ορίζουμε οποιαδήποτε μετατόπιση της μήτρας δεν εξέρχεται εκτός της εισόδου του κόλπου. Όταν η πρόπτωση μήτρας είναι μεγαλύτερη και φθάνει στην είσοδο του κόλπου ή προβάλλει εκτός αυτής, τότε συνήθως προκαλεί συμπτώματα στη γυναίκα.

Τα συμπτώματα αυτά είναι το αίσθημα ότι κάτι προβάλλει συνεχώς έξω από τον κόλπο, το αίσθημα βάρους στα γεννητικά όργανα, το αίσθημα χρόνιου άλγους στο υπογάστριο ή στην οσφύ, ενώ σε προχωρημένες περιπτώσεις που η μήτρα είναι συνεχώς έξω από τον κόλπο έχουμε επιδερμοποίηση του τραχήλου και μικροαιμορραγίες από τις εξελκώσεις που μπορεί να δημιουργηθούν τοπικά στον τράχηλο της μήτρας.

Η πρόπτωση μήτρας μπορεί να συνυπάρχει με κυστεοκήλη, ορθοκήλη ή ακράτεια ούρων, οπότε να συνδυάζεται με τα αντίστοιχα συμπτώματα λόγω αυτών των καταστάσεων.

Από το 2008 στο χώρο του ιατρείου λειτουργεί εργαστήριο πλήρους ουροδυναμικής μελέτης. Από το 2010 γίνεται διερεύνηση των παθήσεων του πυελικού εδάφους με τη χρήση διαπερινεϊκής υπερηχογραφίας. Από το 2020, έχουμε τη δυνατότητα διενέργειας κολπικής αναζωογόνησης με LASER CO2 για την αντιμετώπιση της ουρογεννητικής ατροφίας των γεννητικών οργάνων.