Συνυπάρχουσα πρόπτωση και ακράτεια ούρων

Πολλές γυναίκες υποφέρουν ταυτόχρονα από πρόπτωση μήτρας και ακράτεια ούρων.Η Πρόπτωση ή Χαλάρωση των γεννητικών οργάνων είναι η μετατόπιση των τοιχωμάτων του κόλπου ή της μήτρας από τη φυσιολογική τους θέση και η κάθοδός τους εντός του κόλπου ή και έξω από την είσοδο του κόλπου, ανάλογα με τη βαρύτητα της πρόπτωσης.

Η πρόπτωση των γεννητικών οργάνων διακρίνεται σε κυστεοκήλη, πρόπτωση μήτρας, ορθοκήλη και πρόπτωση κολπικού κολοβώματος. Η ακράτεια ούρων στις γυναίκες διακρίνεται σε ακράτεια ούρων στην προσπάθεια, σε ακράτεια ούρων από έπειξη και σε ακράτεια ούρων μικτού τύπου.

Οι γυναίκες που έχουν ακράτεια ούρων στην προσπάθεια παρουσιάζουν απώλεια ούρων όταν βήχουν, όταν γελούν, όταν φτερνίζονται, όταν σηκώσουν κάποιο βάρος, όταν κινηθούν έντονα ή ακόμη και όταν γυμνασθούν. Σε βαριές περιπτώσεις μπορεί να παρατηρείται απώλεια ούρων ακόμη και στην ήπια κίνηση.

Όταν αναφερόμαστε σε ακράτεια ούρων από έπειξη, περιλαμβάνουμε και περιπτώσεις που έχουν την ίδια αιτία αλλά πιο ήπια συμπτωματολογία. Η συχνουρία, η έπειξη προς ούρηση, και η νυχτουρία αποτελούν συμπτώματα που περιλαμβάνονται στη διαγνωστική ομπρέλα του Συνδρόμου Υπερδραστήριας Κύστης.