Πρόπτωση Κολοβώματος

Στις γυναίκες που έχουν υποστεί ολική υστερεκτομή (αφαίρεση του σώματος και του τραχήλου της μήτρας), η περιοχή του κόλπου που καταλαμβάνει το σημείο όπου βρισκόταν ο τράχηλος της μήτρας ονομάζεται  κολπικό κολόβωμα.

Η πρόπτωση του κολπικού κολοβώματος ή δουγλασσειοκήλη είναι η μετατόπισή του τμήματος του κόλπου από τη φυσιολογική του θέση και η κάθοδός του προς την είσοδο του κόλπου ή και έξω από αυτήν. Οφείλεται στην απώλεια στήριξης του κολοβώματος του κόλπου. Οι αιτίες είναι η κύηση, ο τοκετός, η κληρονομικότητα, ο χρόνιος βήχας, η χρόνια δυσκοιλιότητα και οι βαριές χειρωνακτικές εργασίες.

Η πρόπτωση κολοβώματος όταν είναι μικρή δεν παρουσιάζει κανένα σύμπτωμα. Ως μικρή πρόπτωση του κολπικού κολοβώματος ορίζουμε οποιαδήποτε χαλάρωση του πρόπτωση του κολπικού κολοβώματος δεν προπίπτει εκτός της εισόδου του κόλπου.

Όταν η πρόπτωση του κολπικού κολοβώματος είναι μεγαλύτερη και φθάνει στην είσοδο του κόλπου ή προβάλλει εκτός αυτής, τότε συνήθως προκαλεί συμπτώματα στη γυναίκα. Τα συμπτώματα αυτά είναι το αίσθημα ότι κάτι προβάλλει συνεχώς έξω από τον κόλπο, το αίσθημα βάρους στα γεννητικά όργανα, ενώ σε περιπτώσεις που η πρόπτωση του κολπικού κολοβώματος συνοδεύεται από ορθοκήλη η αφόδευση καθίσταται πιο δύσκολη και συνδέεται με χρόνια δυσκοιλιότητα.